Helpdesk Hulpmiddelen
De betrokken vrijwilligers van de Helpdesk Hulpmiddelen helpen je graag bij het vinden van een passend hulpmiddel voor jouw situatie.

Wat de Helpdesk Hulpmiddelen doet
Als Helpdesk besteden we veel aandacht aan kleine handigheidjes die je dagelijks leven met een spierziekte makkelijker maken. Krijg je bijvoorbeeld het laatste restje tandpasta moeilijk uit de tube? Of heb je moeite met opstaan uit je stoel? Dan kun je veel plezier hebben van eenvoudige hulpmiddelen die vaak gewoon te koop zijn, of die wij voor je opsporen.
Waarmee helpen wij je?
Bij de Helpdesk Hulpmiddelen kun je terecht voor:
- antwoorden op je vragen over hulpmiddelen die je activiteiten in het dagelijks leven ondersteunen, en over het marktaanbod;
- informatie over deze hulpmiddelen en over belangrijke ontwikkelingen;
- informatie over nieuwe hulpmiddelen en nuttige tips in de rubriek ´Handig´ in het ledenmagazine Contact en op deze website;
- informatie over en demonstraties van hulpmiddelen op het tweejaarlijkse Spierziektecongres van Spierziekten Nederland, bij nieuwe ledenbijeenkomsten en soms bij regiobijeenkomsten;
- een handige checklist met aandachtspunten en tips voor de aanschaf van een hulpmiddel.
Goed om te weten
De Helpdesk Hulpmiddelen beheert de informatie over het hulpmiddelenaanbod op deze website. Maar wij verstrekken zelf geen hulpmiddelen en we geven evenmin advies over de financiële kanten van een hulpmiddel of voorziening. Het verstrekken van gangbare hulpmiddelen gebeurt via de reguliere kanalen, zoals het Wmo-loket van je gemeente. Of via je zorgverzekeraar. Lees meer hierover in het tabblad Regelingen en Vergoedingen
Meer informatie
Heb je een vraag over een hulpmiddel? Mail de Helpdesk Hulpmiddelen: hulpmiddelen@spierziekten.nl
Bekijk de Checklist Aanschaf hulpmiddelen Vind een hulpmiddel